7 pasi pe care sa ii parcurgi atunci cand iti infiintezi propriul SRL

Te-ai decis sa dezvolti propria afacere? Afla de la specialistii InfoQuick, care sunt principalii pasi pe care ii parcurgi pentru infiintarea unui SRL!
Infiintare SRL
Daca ideea de a renunta la statutul de angajat iti surade, solutia antreprenorialului ar putea fi la indemana pentru tine. Cu totii visam la o viata profesionala in care decidem ceea ce este potrivit pentru noi. O viata in care suntem propriul sef. Specialistii insa ne atrag atentia ca multi dintre noii antreprenori renunta la acest statut inca din primul an de la infiintarea firmei.

Asa ca nu e deloc rau sa tratezi cu atentie decizia de a-ti dezvolta o afacere. Alege cu grija forma de organizare, tipul de activitate, analizeaza piata si modul in care vei reusi sa patrunzi si sa te dezvolti in continuare.

1. Care va fi domeniul de activitate al firmei tale?

Multi oameni aleg ca domeniu de activitate unul care le este familiar. De exemplu, aleg sa infiinteze o firma in domeniul in care lucreaza in acest moment. Le este cunoscuta piata, stiu deja care este concurenta si la ce sa se astepte.

Alte persoane aleg sa mearga pe o idee de afacere pe care o considera profitabila. Poate ca ai avut la un moment dat o nevoie pe care nu ai reusit sa o bifezi cu oferta existenta de piata si te gandesti ca ai putea face acest lucru prin propria companie... In acest caz, un mic studiu de piata te va ajuta mult.

Fa un sondaj printre persoane cunoscute si chiar pe care nu le cunosti pentru a vedea daca acestea ar cumpara produsele sau serviciile pe care le oferi. Te-ar ajuta si studierea pietei prin intermediul unei platforme care ofera date financiare despre firme, asa cum este InfoQuick. De aici poti vedea daca sectorul de activitate la care te-ai gandit este unul profitabil, care sunt concurentii tai, dar si cum se descurca eventualii tai clienti sau furnizorii.

Citeste si: Trei instrumente manageriale eficiente, care iti vor ajuta compania sa evolueze

2. Persoana fizica autorizata, SRL, SRL-D sau Intreprindere Individuala?

Ca PFA sau II, iti va fi mai usor sa gestionezi afacerea, cel putin la inceput. O infiintezi in 2-3 zile, iar contabilitatea o poti tine chiar tu, in partida simpla. Banii ii scoti din firma ori de cate ori ai nevoie, fara a fi taxat imediat sau fara a fi nevoie sa aduci justificari. Pe de alta parte, raspunzi cu intregul capital, iar impozitul de 10% este mai mare decat cel platit de o microintreprindere. Pe masura ce veniturile cresc, vei resimti mai mult aceasta diferenta. La inceput insa, un PFA sau II ar putea fi cea mai buna varianta pentru tine.

In cazul unei companii, impozitele tale vor fi de doar 3% din venit – 1% chiar daca te angajezi pe propria firma sau ai cel putin un angajat. Tot in cazul firmei, vei avea o cheltuiala in plus, cea cu contabilul. Daca ai nevoie de bani insa, nu ii vei putea scoate decat prin dividende ca si asociat. Sau din salariul tau de angajat in cadrul firmei. In orice caz, libertatea de a scoate bani oricand, fara justificare, o ai doar in cazul PFA-ului sau II-ului. Numarul declaratiilor pe care le ai de depus este, de asemenea, mai mare.

Avantajele financiare ale unui SRL depasesc insa toate aceste neajunsuri, mai ales pe masura ce firma este mai mare si castigurile sunt pe masura.

Calculeaza-le si alege cea mai buna varianta pentru tine!

Citeste si: Ghid practic de Infiintare SRL: afla ce trebuie sa faci pentru deschiderea unei Societati cu Raspundere Limitata

3. Cum se va numi compania ta? Unde va avea sediul social?

Odata ce te-ai hotarat asupra domeniului de activitate si a formei de organizare, e necesar sa alegi si denumirea viitoarei tale companii. Poate ca ai ceva in minte inca din momentul in care te-ai hotarat sa faci acest pas, sau poate ca trebuie sa te mai gandesti un pic. Cere sfatul celor din jur, fa un mic sondaj si in randul lor.

Ai nevoie de un nume reprezentativ pentru tipul tau de activitate, care sa inspire incredere pentru viitorii tai clienti. Tine cont si de faptul ca multe dintre denumiri exista deja, iar in momentul in care te prezinti la Registrul Comertului ar trebui sa ai si o varianta de rezerva.

In afara de nume, ai nevoie si de un sediu social. Unde va avea sediul noua ta companie? Daca ai inchiriat deja un spatiu pentru business-ul tau, vei avea nevoie de contractul de comodat sau inchiriere. Daca pentru moment vei avea sediul in propriul apartament, va trebui sa treci pe la vecini (cei direct afectati, orizontal si vertical) si pe la administratia blocului, pentru a le obtine acordul. Scapi de acest pas daca nu desfasori nicio activitate economica la sediul social, lucru pentru care vei da o declaratie pe proprie raspundere.

Citeste si: De ce este importanta Analiza SWOT pentru afacerea ta

4. Actul constitutiv

Daca te-ai hotarat pentru un SRL, actul constitutiv al societatii va trebui prezentat inca de la infiintare. Aici vei trece numele asociatilor si domeniul de activitate, numele administratorului si alte detalii esentiale in legatura cu compania ta. Ideal este sa ceri ajutor specializat pentru a intocmi corect acest act.

5. Constituirea capitalului social

Ai nevoie de un cont bancar pentru societatea ta nou infiintata si de constituirea capitalului social. Acesta este in acest moment de minim 200 de lei, iar contributia va fi depusa de catre asociatii companiei.

Poti deschide contul bancar in baza rezervarii numelui viitoarei societati comerciale si a actului constitutiv, documentul despre care poti citi mai sus in prezentul articol.

Citeste si: CAPITALUL SOCIAL - TOP lucruri de stiut

6. Pregatirea si depunerea documentelor pentru inmatriculare la Registrul Comertului

Ai rezervat denumirea, ai un sediu social si un cont bancar, dar si actul constitutiv... Este momentul pentru pregatirea si depunerea documentelor pentru inmatriculare la Registrul Comertului. Ai nevoie de documentele pe care le-ai adunat deja in legatura cu societatea nou infiintata, dar si de o serie de copii dupa actele de identitate si alte acte solicitate de Registrul Comertului. Cel mai bine este sa ai o lista actualizata cu actele solicitate, pentru a bifa fiecare cerinta. Poti regasi documentele necesare infiintarii firmei atat pe site-ul ONRC, cat si direct la Registru.

7. Dezvoltarea afacerii tale

Ai depus documentatia, dosarul a fost verificat si validat, ai deja Certificatul de Inregistrare a firmei, Hotararea Tribunalului Judecatoresc de pe langa Oficiul National al Registrului Comertului si Certificatul Constatator.

Este momentul sa planifici cu atentie dezvoltarea afacerii tale. Fa-ti un plan de afaceri si unul de marketing, identifica potentialii clienti si modalitatile de a ajunge la ei, fa primii pasi pentru dezvoltarea produsului tau... Si nu uita ca, in permanenta, sa pasesti alaturi de parteneri de afaceri cu businessuri solide, care sa te ajute sa progresezi.

Cum stii ca partenerii tai au afaceri stabile din punct de vedere financiar? Consultand constant rapoartele InfoQuick cu privire la acestia. De aici vei sti care sunt performantele lor financiare, daca au datorii sau procese in justitie care i-ar putea afecta. Totul rapid si simplu, cu un minim de efort din partea ta.


Publicat la 01.10.2021.

Fii cu un pas inaintea tuturor!

Descarca studiile Coface si fii la curent cu cele mai puternice sectoare in care poti investi.