De ce este importanta Analiza SWOT pentru afacerea ta

Planificarea strategica a unui afaceri presupune luarea unor decizii. Afla ce este Analiza SWOT si de ce este importanta pentru afacerea ta!
De ce este importanta Analiza SWOT pentru afacerea ta
Planificarea strategica a unui afaceri presupune luarea unor decizii asumate si informate privind directiile de dezvoltare corporativa. Ca parte parte a acestui proces, analiza factorilor organizationali interni si externi se impune ca necesara, atat cand vine vorba de lansarea unei afaceri, cat si pe durata derularii acesteia. Din acest punct de vedere, analiza SWOT este unul dintre cele mai relevante si eficiente instrumente de evaluare a factorilor cu impact asupra unei afaceri.

Acest tip de analiza se face ca parte a procesului general de planificare corporativă în care sunt stabilite obiective financiare și operaționale și sunt create strategii pentru îndeplinirea acestor obiective. Pe scurt, analiza SWOT realizeaza o radiografie al calitatilor si slabiciunilor interne in organizatia ta precum si a oportunitatilor si amenintarilor externe care iti pot influenta afacerea.

Inainte, insa, de a incepe sa pui pe hartie toate aceste elemente, este indicat sa evaluezi si cateva date financiare despre firme disponibile pe Infoquick, pentru ca te vor ajuta in calcularea resurselor de care dispune aceasta si care pot fi alocate in sensul atingerii obiectivelor setate.

Ce este Analiza SWOT – pe scurt

Orice analiza SWOT te va ajuta sa identifici si sa intelegi factorii care pot influenta negativ sau pozitiv afacerea. Odata identificati acesti factori, poti trece la luarea de masuri concrete de a combate si corecta eventuale amenintari/puncte slabe, dar si de a profita in sens pozitiv de anumite oportunitati/puncte tari.

Analiza SWOT - ce avantaje are afacerea ta fata de competitie?

Punctele tari raspund la intrebarea: Ce avantaje are afacerea ta fata de competitie? Pe scurt, punctele forte includ acele atribute pozitive ale tuturor resurselor implicate in afacere, care demonstreaza avantajul competitiv pe piata. Acestea se pot referi la aspecte tangibile precum capital, echipamente, tehnologie, resursa umana, alte bunuri, dar si la elemente intangibile precum un know how solid, educatie sau formare profesionala superioara.

Puncte slabe ale afacerii tale - ce zone trebuie imbunatatite?

Punctele slabe raspund la intrebarea: Ce zone trebuie imbunatatite? Acestia sunt factorii care genereaza in cele din urma dezavantaje concurentiale si care necesita imbunatariri. Desi nu este intotdeauna placut sa-ti analizezi deficientele, companiile solide stiu intotdeauna de ce resurse dispun si care este pozitia lor în raport cu ceilalti concurenti. De aceea, orice punct slab poate sa reprezinte, in cele din urma, o oportunitate. De exemplu, lipsa de know know tehnic al personalului angajat poate fi convertita, prin traininguri specializate, intr-un punct forte.

Oportunitati - care sunt elementele externe care pot influenta afacerea ta?

Oportunitatile raspund la intrebarea: Care sunt elementele externe care pot influenta in sens pozitiv afacerea ta? Sursa acestor oportunitati variaza si se poate referi la aspecte precum dezvoltarea pietei pe care activezi, existenta unei cereri mari pe piata, aparitia unor investitori externi alaturi de care poti dezvolta relatii de afaceri, schimbari legislative favorabile, aparitia de noi tehnologii sau schimbari in stilul de viata al consumatorilor.

Amenintari - care sunt elementele externe care pot influenta afacerea ta?

Amenintarile raspund la intrebarea: Care sunt elementele externe care pot influenta in sens negativ afacerea ta? Pentru a asigura succesul unei afaceri, cea mai buna aparare este anticiparea eventualilor factori ce pot influenta negativ activitatea si dezvoltarea de strategii eficiente de raspuns in fata acestora. Amenintarile se pot referi la aspecte precum intrarea unor noi firme concurente pe piata, aparitia de tensiuni economice si politice, stargnarea pietei, schimbari legislative nefavorabile afacerii tale, intensificarea eforturilor de promovare a concurentei, s.a.m.d. O alta amenintare poate veni din zona partenerilor comerciali a caror capacitate de plata poate afecta serios derularea afacerii. Printr-o evaluare a companiei si a clasei de risc a partenerilor tai de afaceri, poti lua decizii rapide referitoare la oportunitatea colaborarii cu acestia.

Top 5 beneficii ale analizei SWOT

Pe scurt, o analiza SWOT te ajuta sa:

  1. Folosesti resursele disponibile intr-un mod eficient
  2. Imbunatatesti operatiunile afacerii tale
  3. Descoperi noi oportunitati
  4. Gestionezi eficient situatii de risc
  5. Dezvolti o pozitionare strategica si competitiva a afacerii tale

Publicat la 14.01.2020.

Fii cu un pas inaintea tuturor!

Descarca studiile Coface si fii la curent cu cele mai puternice sectoare in care poti investi.