Ce trebuie sa stii despre o companie inainte de a incheia un parteneriat de afaceri

Ce trebuie sa stii despre o firma cu care vrei sa faci un parteneriat: iti prezentam 3 idei de care sa tii cont, atunci cand inchei un parteneriat de afaceri.
Tot ce trebuie sa stii despre o companie inainte de a incheia un parteneriat
Alegerea unui partener de afaceri ar putea fi cea mai buna solutie pentru dezvoltarea companiei tale. Parteneriatele sau asocierile in participatiune sunt din ce in ce mai populare si in Romania ultimilor ani, in special in companiile aflate la inceput de drum.

Acestea se pot incheia intre mai multe persoane juridice sau fizice, care pun in comun mijloacele si bunurile de care dispun in vederea realizarii unui obiectiv. Conform Codului Civil si a Codului Comercial, asocierea in participatiune nu conduce la o structura cu personalitate juridica. Asocierea poate fi incheiata atat pentru un anumit proiect, cat si ca parteneriat de afaceri continuu.

Atunci cand alegi un partener de afaceri, este important sa stabilesti inca de la inceput care sunt termenii parteneriatului incheiat. Parteneriatul va fi profitabil atunci cand se va baza pe incredere reciproca, pe comunicare si pe o serie de valori comune.

Ce trebuie sa stii despre o companie, pentru un parteneriat de afaceri avantajos?

Orice colaborare se bazeaza pe incredere reciproca, iar aceasta se construieste, pe masura ce cunosti mai multe despre viitorul tau partener. E foarte important sa ai la indemana datele financiare ale firmei cu care vei lucra.

Este vorba, in primul rand, despre datele publice ale companiei, disponibile la ONRC (Oficiul National al Registrului Comertului). Aici poti vedea daca firma cu care vrei sa inchei un parteneriat are incidente de plata sau datorii la bugetul de stat. Vei regasi, de asemenea, informatii despre dosarele in instanta sau inscrierile in Arhiva Electronica de Garantii Reale Mobiliare, pentru a cunoaste contractele de garantie incheiate anterior.

Este indicat sa ai la dispozitie si o evaluare a companiei in comparatie cu sectorul din care face parte, dar si principalii indicatori financiari ai firmei. Alte date, precum eventualele incidente de plata (emiterea de cecuri si bilete la ordin fara acoperire, de exemplu) sau datoriile la ANAF ale firmei, sunt si ele importante.

Cu cat ai mai multi indicatori la dispozitie in legatura cu firma cu care doresti sa colaborezi, cu atat iti va fi mai usor sa decizi asupra oportunitatii unui parteneriat.

3 idei de care sa tii cont atunci cand inchei un parteneriat de afaceri

Un parteneriat de afaceri de succes va contribui cu siguranta la dezvoltarea organizatiei tale. Ce poti face insa pentru a te asigura ca acest parteneriat este unul avantajos pentru tine, in afara consultarii informatiilor oficiale in legatura cu compania respectiva? Ai mai jos cateva idei:

1. Alege un partener cu care rezonezi, avand valori comune

O viziune comuna asupra viitorului si un set de valori asemanatoare vor contribui la succesul viitorului tau parteneriat de afaceri. In acest fel, veti putea cadea de acord mai usor asupra a diverse aspecte pe parcursul colaborarii, evitand situatiile conflictuale.

Valorile comune va vor ajuta sa gasiti mai usor solutii si sa fiti de acord asupra obiectivelor si modului de implementare al viitoarelor proiecte.

2. Formulati, inca de la inceput, obiectivele si modul de impartire al responsabilitatilor

Atunci cand lucrurile sunt clare inca de la inceput, iar asteptarile – rezonabile, lucrurile au sanse mai mari de succes. E bine sa clarificati inca din start care sunt termenii colaborarii, domeniile de expertiza sau modul in care responsabilitatile vor fi impartite pe durata parteneriatului.

3. Incheie un acord scris cu viitorul tau partener de afaceri

Chiar daca legea nu prevede in mod expres acest lucru si ai deplina incredere in viitorul tau partener, cunoscand situatia financiara a firmei, e bine sa inchei un acord de parteneriat scris.

Acordul de asociere in participatiune va preciza modul in care veti gestiona afacerea, care sunt investitiile fiecarei partener, cum vor fi distribuite profitul si pierderea sau va clarifica care sunt asteptarile reciproce in cadrul parteneriatului. Documentul poate include si durata parteneriatului, dar si clauzele de dizolvare sau alti termeni, pe care ii veti conveni.

Succesul unui parteneriat de afaceri depinde de corectitudinea, comunicarea si buna intelegere dintre parti.

E important sa stabiliti inca de la inceputul colaborarii care sunt termenii acesteia si la fel de importanta este o evaluare a societatii comerciale cu care vei colabora, avand la dispozitie principalii indicatori financiari ai acesteia.

Citeste si: De ce este importanta Analiza SWOT pentru afacerea ta


Publicat la 18.03.2020.

Fii cu un pas inaintea tuturor!

Descarca studiile Coface si fii la curent cu cele mai puternice sectoare in care poti investi.